ویزای دانش آموزی

ویزای توریستی  که به آن ویزای اقامت موقت (TRV) نیز گفته می شود، یک مدرک مهاجرتی است که به اتباع خارجی اجازه می دهد به کانادا سفر کرده و وارد  خاک آن شوند.  برای ورود به کانادا، چه به عنوان دانشجو، چه به عنوان نیروی کار موقت یا صرفاً برای بازدید، به ویزای اقامت موقت نیاز دارید، مگر اینکه شهروند کشوری باشید که معاف از ویزای کانادا است.

ویزای توریستی

دو نوع ویزاها توریستی کانادایی وجود دارد: ویزای سینگل اینتری و ویزای مالتیپل اینتری. ویزای سینگل اینتری به اتباع خارجی فقط یک بار اجازه ورود به خاک کانادا را می دهد. ویزای مالتیپل اینتری به دارندگان ویزا اجازه می دهد تا زمانی که ویزا معتبر است، هر چند وقت یکبار وارد خاک کانادا شوند. نیازی نیست که شما نوع ویزایتان را انتخاب کنید. ویزای مالتیپل به طور خودکار برای متقاضیان  در نظر گرفته می شود  و ویزای سینگل تحت شرایط خاصی برای درخواست کننده صادر می شود.

ویزای مالتیپل اینتری به دارنده ویزا  اجازه می دهد هر چند بار که می خواهد  و تا زمانی که ویزا معتبر است وارد خاک کانادا شده و به مدت 6 ماه در کانادا بماند. این ویزاها حداکثر تا 10 سال معتبر هستند، اما اعتبار دقیق آنها را آفیسر  اداره مهاجرت تعیین می کند و تحت هیچ شرایطی فراتر از اعتبار پاسپورت متقاضی صادر نمی شود. اگر شما اسناد وضعیتی دیگری مانند مجوز تحصیل و یا مجوز کار، و سایر اسنادی که معاف از ویزا نیستند را ارائه کنید،  ویزای توریستی برای شما صادر می شود و به شما اجازه می دهد وارد کانادا شوید تا مجوز خود را دریافت کنید.  معمولا، این ویزا از نوع مالتیپل اینتری است. اگر شما بخواهید در طول دوره  تحصیل و یا کار به طور موقت کانادا را ترک کنید، تا زمانی که مجوز و ویزای شما هر دو معتبر هستند، دیگر نیازی به درخواست ویزای توریستی جدید برای ورود مجدد به کانادا ندارید.

ویزای توریستی

چه کسی نیاز به ویزای توریستی دارد؟

هر کس که می خواهد  وارد کانادا  شود و شهروند کانادا یا مقیم دائم یا هر موردی که معاف از ویزا نیست، نباشد به ویزا توریستی  نیاز دارد. افرادی با اقامت دائم کانادا مجاز به درخواست  ویزای توریستی نیستند، حتی اگر کارت اقامت دائم باطل شده باشد. در عوض، آنها باید درخواست خود را برای یک سند مسافرتی اقامت دائم (PRTD) ثبت کنند. شهروندان کانادایی، از جمله شهروندان دو تابعیتی، نیز مجاز به درخواست ویزای توریستی نیستند. آنها باید با یک  پاسپورت کانادایی معتبر سفر کنند. اگر شما از طریق  ترانزیت و یا برای بیزنس به  کانادا، نه به عنوان یک نیروی  کار موقت خارجی سفر کرده باشید، ممکن است به ویزای توریستی نیاز داشته باشید.

 کشورهای معاف از ویزا

کانادا با چندین کشور از جمله کشورهای حوزه شینگن توافق نامه هایی را امضا کرده است که شهروندان آنها برای ورود به کانادا برای دوره حداکثر 6 ماهه به ویزای توریستی نیاز ندارند. البته اگر اتباع این کشورها مایل به سفر به کانادا از طریق مسیر هوایی باشند، آنها  به یک مجوز سفر الکترونیکی معتبر (eTA) نیاز دارند.

اکر  سفر دریایی یا زمینی را انتخاب کرده باشند، در این صورت فقط به پاسپورت معتبر صادر شده توسط کشور معاف از ویزا نیاز دارند.  تنها استثنا شهروندان ایالات متحده است. مرز بین کانادا و ایالات متحده از طولانی ترین مرز زمینی بدون حفاظت نظامی در جهان است، و هزاران نفر از شهروندان کانادا و ایالات متحده هر روزه از این مرز عبور و مرور می کنند. شهروندان ایالات متحده می توانند با یک پاسپورت معتبر امریکایی به کانادا سفر کنند و برای اقامت حداکثر 6 ماه  در کانادا نیازی به داشتن ویزای توریستی ندارند. دارندگان گرین کارت آمریکا در زمان ورود از طریق مسیر هوایی به eTA نیاز دارند و باید در هنگام ورود به خاک کانادا گرین کارت و پاسپورت معتبر خود را به همراه داشته باشند.

چگونه درخواست خود را ثبت کنیم

متقاضیانی که به ویزا توریستی برای ورود به کانادا نیاز دارند، می توانند درخواست خود را به صورت آنلاین، و یا کاغذی و با حضور در مراکز درخواست ویزا ثبت کنند.  اگر خانوادگی قصد سفر داشته باشید ، هر عضو خانواده، از جمله فرزندان تحت تکفل، باید درخواست خود را ثبت کنند.   با این حال، شما می توانید تمام درخواست ها را با هم ارسال کنید.  ممکن است لازم باشد متقاضیان اطلاعات بیومتریک خود را در درخواستشان ثبت کنند. اگر بیومتریک مورد نیاز باشد، متقاضی باید اثر انگشت و عکس خود را در مرکز جمع آوری اطلاعات بیومتریک ثبت کند. اطلاعات بیومتریک را می توان بعد از ثبت درخواست ویزای توریستی با مراجعه به مراکز جمع آوری اطلاعات بیومتریک ثبت کرد.

ویزای توریستی

 تمدید ویزای توریستی

ویزاهای توریستی، سینگل یا مولتیپل، به اتباع خارجی می دهد تا حداکثر به مدت 6 ماه در کانادا زندگی کنند. در پایان این دوره، وضعیت قانونی منقضی می شود و باید کانادا را ترک کنند. اتباع خارجی که می خواهند اقامت خود را تمدید کنند باید قبل از اتمام اعتبار اقامت موقت خود، اقدام کنند. شما بهتر است حداقل 30 روز قبل از انقضای وضعیت خود، نسبت به تمدید ویزای خود اقدام کنید. اگر در حین پردازش تمدید درخواست، ویزای کنونی شما منقضی شود، می توانید قبل از اتخاذ تصمیم گیری در کانادا بمانید. اگر شما مجاز به انتخاب یکی از برنامه های مهاجرت کانادایی باشید، می توانید وضعیت اقامت دائمی خود را ثبت کنید.

ویزای توریستی بیزنس

توریست بیزنسی کسی است که برای فعالیت های بین المللی بیزنس به کانادا سفر می کند، اما به صورت مستقیم وارد بازار کار کانادا نمی شود.  به جز کشور هایی که معاف از ویزا هستند، همه توریست های بیزنسی، صرف نظر از نوع فعالیتشان، ویزای موقت سینگل یا یکبار ورود دریافت خواهند کرد.

 توریست بیزنس در مقایسه با مجوز کار

توجه داشته باشید که  ویزای توریستی بیزنسی متفاوت  از مجوز کار کانادایی است. شما نمی توانید به عنوان توریست بیزنسی وارد بازار کار کانادا شوید. ویزاهای توریستی بیزنس اجازه اقامت کوتاه مدت را برای فعالیت های بیزنسی مانند کنفرانس های صنعتی، بازدید از سایت، و یا آموزش می دهد. اگر شما از طریق شرکت خودتان وارد کانادا شوید یا از طرف یک شرکت کانادایی استخدام شوید، نیاز به مجوز کار دارید. شما می توانید به عنوان یک توریست وارد کانادا شوید و به دنبال شغل کانادایی باشید.

با این حال، شما نمی توانید از نظر قانونی در کانادا  بدون مجوز کار فعالیت کنید. اگر شما  پیشنهاد کار مطمین از یک کارفرمای کانادایی در حین اقامت در کانادا با ویزای توریستی داشته باشید، قبل از شروع به کار باید درخواست مجوز کار خود را ثبت کنید. درخواست شما باید توسط دفتر ویزای کانادا در حوزه کشوری که درآن زندگی می کنید و یا شهروند آن هستید پردازش شود، بنابراین شما ممکن است لازم باشد در طول دوره پردازش درخواستتان مجبور به ترک کانادا شوید. با این حال، شما می توانید از نظر قانونی تا زمانی که ویزای توریستی شما اعتبار دارد، در کانادا بمانید.

ویزای توریستی

چگونه درخواست خود را برای ویزای توریستی بیزنس ثبت کنید

هیچ  ویزای خاصی برای توریست های بیزنسی  برای ورود به  کانادا وجود ندارد.  توریست های بیزنسی باید به دنبال روند عادی ثبت درخواست برای ویزای توریستی یا TRV باشند و نیز باید اثبات کنند که برای فعالیت های بین المللی  بیزنس وارد خاک کانادا شده اند.  ممکن است لازم باشد توریست های بیزنسی  فعالیتشان را برای افیسر خدمات مرزی در ورود به کانادا اثبات کنند. ممکن است برخی از توریست های بیزنسی معاف از ویزا باشند، اگر کشور آنها معاف از ویزا باشد.  در این موارد، ممکن است فرد به یک مجوز سفر الکترونیکی (eTA) در صورت سفر هوایی نیاز داشته باشد. توریست های بیزنسی ممکن است اعضای خانواده شان را با خودشان به کانادا بیاورند. بنابراین هر کدام از اعضای خانواده باید درخواست ویزای توریستی خودشان را ثبت کنند.

 توریست های بیزنسی NAFTA

نفتا، یا پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی، موانع بین مکزیک، ایالات متحده، و کانادا را کاهش می دهد. تحت پیمان  NAFTA، شهروندان این کشورها می توانند به کشور های دیگر  برای بیزنس موقت  یا سرمایه گذاری به راحتی وارد شوند. توریست های بیزنسی نفتا در گروه بیزنس تحت پیمان NAFTA قرار دارند.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، لطفا فرم های ارزیابی را تکمیل کنید.