در بسیاری از موارد، گرفتن ویزای کار اولین قدم به سوی گرفتن اقامت دائم در کانادا است. اگر شما کارآفرین یا یک فرد خود اشتغال به دنبال کار در کانادا هستید و در نهایت می خواهید اقامت دائم را دریافت کنید، می توانید از طریق ویزای کار کار آفرینی یاc11 اقدام کنید. در این مقاله، تمام شرایط و نحوه اقدام برای برنامه ویزای کار C11 کانادا را بررسی خواهیم کرد.

ویزای کار

برنامه ویزای کار کار آفرینی یا c11 زیر مجموعه برنامه های ویزای کار برنامه تحرک بین المللی (IMP) است. وجه مشترک این برنامه ها عدم نیاز به دریافت مجوز ارزیابی تاثیرات بازار کار (LMIA) است. کد معافیت C11 به کارآفرینان و افراد خود اشتغال اجازه می دهد که برای ویزای کاری اقدام کنند که به LMIA نیاز دارد.

اساسا، ویزای کار C11 برای دو نوع از کارآفرینان است. گروه اول کارآفرینانی هستند که می خواهند به صورت موقت بر اساس برنامه های کارآفرینی و شغلی خود وارد کانادا شوند. گروه دوم به دنبال دریافت ویزای کار C11 و در نهایت اخذ برنامه اقامت دائم کانادا از طریق برنامه های کارآفرینی و یا خود اشتغالی هستند.

اگر شما به دنبال کسب اقامت موقت و یا اقامت دائم با ویزای کار کارآفرینی C11 باشید، باید به آفیسر اداره مهاجرت اثبات کنید که:

ویزای کار

شما مالک بیزنس و یا یک فرد خود اشتغال با یک بیزنس پلن مناسب و توان مالی و مهارتی معقول برای پیاده سازی آن بیزنس در کانادا هستید.

بیزنس، سرمایه گذاری یا طرح خود اشتغالی شما می تواند مزیت های اقتصادی، اجتماعی و یا فرهنگی برای شهروندان کانادایی داشته باشد.

اگر یک متقاضی بتواند  آفیسر اداره مهاجرت برای این دو چیز قانع کند، به متقاضی ویزای کار کارآفرینی C11 اهدا خواهد شد.

 چه کسانی واجد شرایط برای ویزای کار C11هستند؟

باید بدانید که داشتن یک بیزنس در کشور خود برای  واجد شرایط بودن برای ویزای کار C11 به تنهایی کافی خواهد بود.  اگر بخواهید  شانس خود را برای واجد شرایط بودن ویزای کار C11 برای کانادا بهبود ببخشید، شما باید پرونده درخواست ویزای کار شما، معیارهای زیر را داشته باشد.

  • متقاضی باید دارای سابقه و توان مالی و مهارتی برای راه اندازی یک سرمایه گذاری موفق و یا خرید یک بیزنس موجود در کانادا باشد.
  • متقاضی حداقل دارای 50٪ از مالکیت بیزنسی باشد که در کانادا خریداری می کند و یا ایجاد می کند.
  • متقاضی بیزنس پلن واقع بینانه ای دارد  که بر أساس واقعیت های بازار کار کانادا تدوین شده و عملیاتی است.
  • متقاضی می تواند مجموعه ای از فعالیت و مشاغلی را ایجاد کند که برای کانادا و کانادایی ها در زمینه های مختلف و در برهه های مختلف زندگی سودآوری داشته باشد.
  • متقاضی پیش زمینه فنی و مالی کافی را برای ایجاد بیزنس داشته باشد. به عنوان مثال، آنها باید نشان دهند که دسترسی به منابع مالی مناسب برای استقرار بیزنس خود در کانادا را دارند.  کارآفرینان باید طرح جذب نیروی انسانی و همچنین  محلی آماده برای خرید یا اجاره، قبل از تقاضا برای ویزای کار C11  داشته باشند. به طور مشابه، آنها باید بتوانند شبکه ای از ارتباطات، منابع، فروشندگان و … را فراهم کنند تا بتوانند شانس خود را برای دریافت ویزای کار کارآفرینی C11  افزایش دهند.

ویزای کار

اگر متقاضی بتواند همه شرایط را تامین کند، شانس بسیار بالایی برای دریافت ویزای کار از طریق برنامه کارآفرینی C11 خواهند داشت.

چه نوع از بیزنس ها  واجد شرایط دریافت ویزای کار کار آفرینی C11  هستند؟

برخی از بیزنس هایی که میزان موفقیت بیشتری در درخواست های ویزای کار C11 دارند عبارتند از:

حوزه تکنولوژی و فناوری

حوزه خدمات بهداشتی و درمانی نظیر کلینیک های توانبخشی و ورزشی

حوزه های هنری و فرهنگی نظیر مراکز آموزشی و گالری های هنری

حوزه های صنایع غذایی و کشاورزی

حوزه های تولید

حوزه های مالی و سرمایه گزاری

بحث انرژی های تجدید پذیر

” منفعت قابل توجه ” برای کانادا به چه معناست ؟

گاهی اوقات ویزای  کار C11 بر اساس چشم انداز “منفعت قابل توجه برای کانادا” تایید یا رد می شود.  همانطور که قبلا ذکر شد،  افیسر اداره مهاجرت  کسب و کار یا طرح تجاری پیشنهادی متقاضی را براساس منافع قابل توجه آن برای کشور کانادا ارزیابی می کند. اینها نکاتی هستند که نشان می‌دهند «منافع قابل توجه برای کانادا» چیست.

  • کاری که متقاضی برای انجام آن برنامه ریزی می کند، محرک اقتصادی برای کانادایی ها و دارندگان اقامت دائم ایجاد می کند.  این محرک اقتصادی می تواند معانی مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال ایجاد مشاغل جدید، رشد صادرات کانادایی ها، و یا توسعه کار در هر منطقه خاص در کشور می تواند از موارد تاثیر گذار باشد.
  • کاری که متقاضی برای  انجام  آن برنامه ریزی می کند، به پیشرفت هایی صنعتی در کشور منجر خواهد می شود.  پیشرفت صنعتی را می توان به روش های مختلفی تفسیر کرد. معمولا، افیسر  اداره مهاجرت زمانی می گوید که بیزنس باعث پیشرفت صنعتی شده است که: شامل توسعه فن آوری، محصول جدید و یا نوآوری در خدمات بوده و یا مهارت های نیروی کار کانادایی را  بهبود ببخشد.

ویزای کار

مهاجرت دو مرحله ای  برای دارندگان ویزای کار C11

باید بدانید که  ویزای کار C11 به طور پیش فرض نمی تواند باعث دریافت اقامت دائم متقاضی شود. با این وجود، یک مسیر مهاجرت دو مرحله ای برای دارندگان ویزای کار C11 وجود دارد. مرحله اول دریافت ویزای کار C11 است. مرحله دوم ثبت درخواست برای اقامت دائم با تامین این ضوابط است.

  • مدیریت موفق بیزنس خود در کانادا به مدت 12 ماه متوالی (حداقل) با ویزای کار معتبر.
  • تامین حداقل شرایط برای برنامه نیروهای متخصص فدرال و یا برنامه های استانی و در نهایت دریافت ITA ( دعوتنامه اقدام ) برای اکسپرس اینتری توسط اداره مهاجرت کانادا.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، لطفا فرم های ارزیابی را تکمیل کنید.