ویزای دانش آموزی

تحصیل در مدارس کانادا

کانادا در سال های اخیر سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در نظام آموزشی خود انجام داده است. بر اساس تحقیقی که در سال 2020 انجام شد کانادا هشتمین نظام آموزشی برتر در بین کشورهای پیشرفته دنیا را داراست.

تحصیل در مدارس کانادا در سالیان اخیر، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های ورود به کانادا نزد خانواده های ایرانی بوده است. ازجمله مزایای تحصیل درکانادا می‌توان به کیفیت بالای آموزشی، برگزاری رویدادهای علمی و برنامه‌های خاص ورزشی اشاره کرد. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی هزینه‌ها و شرایط تحصیل در مدارس کانادا بپردازیم.

ویزای دانش آموزی

سن بلوغ در کانادا چند سال هست؟

سن بلوغ در مناطق مختلف کانادا متفاوت است.  برای اطلاعات بیشتر به جدول زیر نگاه کنید.

سن بلوغ استان یا منطقه کانادا
18 آلبرتا، منیتوبا، ساسکاچوان، انتاریو، کبک، جزیره پرنس ادوارد
19 بریتیش کلمبیا، یوکان، نواحی نورس وست، نوناوت، نیوبرانزویک، نوااسکوشیا، نیوفاندلند و لابرادور

 

در حالی که سن بلوغ در برخی از استان ها و مناطق 19 سال است، بهتر است که شما 18 سالگی را به عنوان سن بلوغ در کانادا در نظر بگیرید.

کدام گروه از کودکان خردسال می توانند بدون مجوز تحصیل در کانادا تحصیل کنند؟

فرزندان خردسال زیر ممکن است بدون نیاز به مجوز تحصیل در پیش دبستانی، دبستان، یا دبیرستان (دبیرستان) تحصیل کنند.

کودکانی که شهروند یا مقیم دائم کانادا هستند

کودکانی که حداقل یکی از والدین آنها شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد

پناهندگان یا مدعیان پناهندگی که  همراه والدین خود به کانادا آمده اند یا هنوز نیامده اند.

همراه فرزندان پناهندگان یا مدعیان پناهندگی

کودکانی که به مهدکودک می روند (JK یا SK)

اگر دوره تحصیلی کمتر از شش ماه باشد ( غیر از برنامه منظم مدرسه)

کودکانی که حداقل یکی از والدین آنها دارای مجوز تحصیل یا اجازه کار معتبر به کانادا باشد

ویزای دانش آموزی

در صورتی که کودکان مشمول یکی از گزینه های فوق نباشند باید برای تحصیل در مقاطع متوسطه یا سطوح پایین تر درخواست مجوز تحصیلی یا استادی پرمیت بدهند.

چگونه می توان برای مجوز تحصیل یا استادی پرمیت فرزند اقدام کرد؟

اگر فرزند شما به مجوز تحصیل نیاز دارد، معمولاً باید از خارج از کانادا برای آن درخواست دهید.  اگرچه مقررات اداره مهاجرت و شهروندی کانادا به یک کودک خردسال اجازه می دهد تا درخواست مجوز تحصیل در کانادا را ثبت کند ، با این حال توصیه می شود که درخواست مجوز تحصیل  از خارج از کانادا ثبت شود.

 آیا دریافت نامه پذیرش از مدرسه برای کودک خردسال ضروری است؟

به طور کلی، کودکان خردسال برای درخواست مجوز تحصیل به نامه پذیرش از مدرسه نیاز دارند.  با این حال، اگر والدین آنها مجوز کار یا مجوز تحصیل در کانادا را دریافت کرده باشند، کودک می تواند بدون پذیرش برای مجوز تحصیل اقدام کند.  به یاد داشته باشید که تمام مدارس پیش دبستانی، راهنمایی و مدارس ابتدایی در کانادا DESIGNATED LEARNING INSTITUTES  هستند.  صرف نظر از این، این مسئولیت شما به عنوان والدین است که مطمئن شوید که فرزند خود را در یک مدرسه معتبر و قابل اعتماد ثبت نام می کنید.

چگونه می توان مجوز تحصیل برای فرزند خردسال را تمدید کرد؟

شما باید قبل از انقضای مجوز تحصیلی قدیمی درخواست مجوز تحصیلی جدید را ثبت کنید.   روند مجوز تحصیل جدید کاملاً شبیه به مجوز قبلی است.  به عبارت دیگر، شما باید برای کودکتان پذیرش بگیرید و برای مجوز تحصیل اقدام کنید.  با این حال، می توانید از داخل کانادا درخواست دهید.  اگر کودک شما مقطع دبیرستان را به پایان رساند و قصد ادامه تحصیل در کالج یا دانشگاه را داشت، بدون در نظر گرفتن اعتبار مجوز تحصیلی موجود، باید برای مجوز تحصیل جدید اقدام کنید.

ویزای دانش آموزی

آیا باید شهریه را پرداخت کنم؟

اگر کودک از مجوز تحصیل معاف باشد، معمولا از پرداخت شهریه در مدارس دولتی نیز معاف می شود.

آن دسته از کودکانی که به مجوز تحصیل از کانادا نیاز دارند باید هزینه تحصیل را پرداخت کنند.  همچنین، به ندرت به آنها  کمک هزینه تحصیلی یا بورس تحصیلی پرداخت می شود.  ممکن است بخواهید از بورسیه تحصیلی استفاده کنید ، اما احتمال اینکه کمک هزینه یا بورسیه بگیرید چندان زیاد نیست. در این زمینه مجموعه شارپ ویزا مفتخر هست که در سال های گذشته برای دانش آموزان زیادی کمک هزینه تحصیلی یا بورس دریافت کرده هست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما تماس بگیرید.

 آیا کودک خردسال  به سرپرست نیاز دارد؟

اگر والدین یا قیم قانونی کودکان خردسال در کانادا همراه کودک نباشند، به یک سرپرست در کانادا نیاز دارند.  قیم یا Custodian ، شهروند بزرگسال کانادایی یا مقیم دائمی هست که حداقل 18 سال داشته و در محدوده مدرسه ای که دانش آموز قصد تحصیل دارد سکونت داشته باشد.  آنها مسئول مراقبت و سکونت دانش آموز خواهند بود.  اگر والدین یا قیم قانونی، فرزندان را همراهی نکنند، معمولاً برای آنها homestay  پیدا می کنند.  homestay  به این معنی است که کودک در زمانی که در کانادا است با یک خانواده قابل اعتماد کانادایی زندگی می کند.

مجموعه شارپ ویزا به عنوان نماینده مدارس برتر خصوصی و دولتی در کانادا، به بسیاری از دانش آموزان و والدین شان در ثبت درخواست‌های مجوز تحصیل و اخذ پذیرش کمک کرده و خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط فرزندتان در خصوص دریافت ویزای تحصیلی و اخذ بورسیه تحصیلی با ما تماس بگیرید.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، لطفا فرم های ارزیابی را تکمیل کنید.