نیروهای ماهر فرانسوی زبان (French-Speaking Skilled Worker Stream)

این برنامه مخصوص نیروهای متخصص فرانسوی زبانی است که به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند و قصد مهاجرت به استان انتاریو را دارند.

شما ابتدا باید یک پروفایل در سیستم اکسپرس انتری فدرال ایجاد کرده باشید و پس از آن برای اکسپرس انتری انتاریو اقدام کنید. قبل از کاندید شدن برای اقامت دائم انتاریو، در صورتی که شما مورد تأیید انتاریو قرار گرفتید این استان به شما اطلاع خواهد داد.

در صورتی که کاندید اقامت دائم انتاریو شدید گام بعدی اپلای برای دولت فدرال از طریق IRCC است. IRCC تصمیم نهایی در مورد اینکه چه کسانی اقامت دائم کسب کنند را اتخاذ می کند. شما ابتدا باید حداقل امتیاز مورد نیاز برای اکسپرس اینتری فدرال را به دست آورید.

شما باید تصمیم بگیرید تحت کدام یک از دو برنامه های فدرال می خواهید ارزیابی شوید:

برنامه نیروی کار متخصص فدرال: در صورتی که تحت برنامه نیروی کار متخصص فدرال می خواهید درخواست دهید باید حداقل یکسال تجربه کاری طی 5 سال گذشته در یکی از مشاغل سطح 0، A و یا B سیستم طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) داشته باشید. این تجربه کاری می تواند در داخل یا خارج از کانادا به دست آمده باشد.
تجربه کانادایی: در صورتی که تحت برنامه تجربه کانادایی می خواهید درخواست دهید باید حداقل 1 سال تجربه کاری طی 3 سال گذشته در یکی از مشاغل سطح 0، A و یا B سیستم طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) داشته باشید. این تجربه کاری باید در کانادا و به صورت قانونی به دست آمده باشد.

حداقل شرایط لازم برای متقاضیان این برنامه
توانایی کافی در هر چهار مهارت هم در زبان فرانسه و هم انگلیسی حداقل سطح زبان فرانسه CLB 7 و زبان انگلیسی CLB 6،(مدارک آیلتس و CELPIP برای انگلیسی و TEF و TCF برای فرانسه)
داشتن مدرک لیسانس، ارشد یا دکترا یا یک گزارش ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA)
تمایل به زندگی در انتاریو با ارائه وابستگی های خود به این استان
داشتن تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در انتاریو

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، لطفا فرم های ارزیابی را تکمیل کنید.