کانادا کشوری است که به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی و منابع انرژی غنی همواره مقصدی ایده آل برای مهاجران سرتاسر دنیا بوده است. رشد اقتصادی بالا طی چند سال گذشته نیاز این کشور برای نیروهای متخصص را بیش از پیش افزایش داده است. به همین دلیل این کشور لیستی بسیار متنوع از برنامه‌های مهاجرتی ارائه کرده‌است. مزایای مهاجرت به کانادا بیشمار است، محیط امن، شرایط خوب کار و سطح بالای آموزش از جمله آن‌ها به حساب می‌آیند.

اگر از افرادی هستید که رویای زندگی در کانادا را در سر دارید حتما می‌دانید که مهاجرت به این کشور در کیفیت زندگی شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. با ما همراه باشید و راه‌های مختلف مهاجرت به کانادا را بشناسید.

همه راه‌های مهاجرت به کانادا

دولت کانادا با توجه به اهداف مهاجرتی خود سالانه بیش از 300.000 مهاجر را جذب می کند. به همین دلیل این کشور لیستی متنوع از برنامه‌های مهاجرتی برای افراد با شرایط و تخصص های مختلف را اعلام کرده‌است که مهاجران بر اساس توانایی‌های خود از هر یک از این برنامه‌ها استفاده کنند.

در ادامه می‌خواهیم اطلاعاتی به‌روز را در اختیار شما قرار دهیم که با خواندن آن مسیری جهت مهاجرت به کانادا پیدا می‌کنید. پس اگر می‌خواهید در این مسیر قدم بردارید باید بدانید که بیش از 70 راه مختلف پیش روی شما است. ما در این قسمت محبوب‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا را شرح می‌دهیم.

مهاجرت به کانادا

برنامه نیروی ماهر و متخصص کار

کشور کانادا در مشاغل مختلف دچار کمبود نیروی ماهر است. این کشور با توجه به رشد اقتصادی بالا در مشاغل حرفه‌ای و واسطه‌ای نیاز به نیروی کار دارد. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) برای رفع این نیاز برنامه های مختلفی برای نیروی های ماهر ارائه کرده‌است که مهاجرت به کانادا برای افراد دارای تخصص آسان‌تر باشد.

از جمله این برنامه ها نیروی متخصص فدرال، نیروی مشاغل فنی، نیروی کار متخصص کبک، و نیروی کار متخصص در برنامه‌های استانی می باشند. اگر از افرادی هستید که در شغل خود مهارت کافی دارید این فرصت برای شما فراهم شده‌است که با استفاده از مهارت خود برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

برنامه نامزدی استانی

آیا مهاجرت به کانادا و اقامت در یکی از استان‌های جذاب آن آرزوی شما است؟ آیا می‌خواهید برای همیشه در کانادا ساکن شوید و در کنار زندگی خود شغلی دائمی داشته باشید؟ برنامه‌های استانی کانادا این امکان را فراهم کرده‌است که افراد دارای تجربه کار، مهارت و تحصیلات مناسب به راحتی بتوانند اقامت کانادا را دریافت کنند.

پس اگر جذب یکی از استان‌های زیبای کانادا شده‌اید و به دنبال سکونت در استان مورد علاقه خود هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم از برنامه استانی آن استفاده کنید و مطمئن باشید که این مسیر جهت اخذ اقامت دائم کانادا سریعتر و آسانتر خواهد بود. توجه داشته باشید که هر برنامه استانی بنا به نیازهای بازار کار خود شرایط متفاوتی دارد.

مهاجرت به کانادا
مهاجرت به کانادا

اسپانسرشیپ خانواده

چنانچه اقامت دائم کانادا را به دست آورده‌اید نگران خانواده خود نباشید. دولت کانادا با اهمیت به اتحاد خانواده‌ها این امکان را فراهم کرده‌است که با استفاده از برنامه اسپانسرشیپ خانواده از جمع خانوادگی خود لذت ببرید. شما می توانید همسر، فرزندان، پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ و در شرایطی خاص سایر اقوام خود را به کانادا دعوت کرده تا آنها نیز اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

مهاجرت تجاری

اگر اهل کار اقتصادی هستید و در ذهن خود یک برنامه تجاری دارید و به دنبال پیاده‌سازی آن در کانادا هستید، باید به شما بگوییم که انتخاب درستی جهت مهاجرت به کانادا کرده‌اید. این کشور در صنایع مختلف نفت، گاز، مسکن، کشاورزی، ساخت و ساز، تولید و سرمایه‌گذاری تجاری رشد بسیاری داشته که این مسئله کانادا را تبدیل به محیط مناسبی جهت سرمایه‌گذاری کرده‌‌است.

دولت این کشور جریان‌های مهاجرتی مناسب و کارآمدی برای افراد خارجی که تصمیم به خوداشتغالی در کانادا را دارند در نظر گرفته است. با استفاده از آن‌ها راهی ساده جهت ایجاد شغل رویایی خود خواهید داشت.

مهاجرت به کانادا
مهاجرت به کانادا

ویزای توریستی و بیزنس

ویزای توریستی این امکان را فراهم می‌کند که به عنوان توریست از کانادا بازدید کنید. دریافت این ویزا برخلاف سایر برنامه‌های مهاجرتی بسیار آسان است. پس اگر قصد دارید فقط جهت گذراندن تعطیلات به کانادا مهاجرت کنید این گزینه برای شما بسیار مناسب خواهد بود. با یک بار بازدید از این کشور زیبا مطمئن باشید که دیگر علاقه به ترک آن نخواهید داشت.

صاحبان کسب و کار و فعالان عرصه اقتصادی نیز می توانند برای ارزیابی شرایط بازار کار کانادا و یا معرفی محصولات و خدمات خود ویزای موقت بیزنس دریافت کنند.

تحصیل در کانادا

کشور کانادا با توجه به سیستم عالی آموزشی که دارد مکانی مناسب جهت تحصیل به حساب می‌آید. وجود دانشگاه‌های معتبر و تحسین شده جهانی علاقه‌مندان بسیاری برای تحصیل در این کشور جذب کرده‌است.

در صورتی که می‌خواهید به عنوان دانشجو در این کشور تحصیل، زندگی و به صورت پاره وقت کار کنید، برنامه‌های متنوعی جهت مهاجرت به کانادا وجود دارد. این کشور کمک هزینه‌های دانشجویی یا حتی بورسیه‌های بین‌المللی بسیاری ارائه کرده‌است که مهاجرت را برای افراد مستعد به امری آسان تبدیل کند.

مهاجرت به کانادا
مهاجرت به کانادا

پایلوت های مهاجرتی

پایلوت های مهاجرتی استانی و حتی منطقه ای جهت رفع نیازهای خاص بازار کار در استان یا منطقه خاصی از کانادا و برای افرادی که قصد زندگی و کار دائم در آن مناطق را طراحی شده اند. چنانچه شما در دسته نیروهای متخصص، نیمه ماهر و غیر متخصص قرار دارید، استفاده از این برنامه ها نظیر برنامه آنتلانتیک یا برنامه مناطق کم جمعیت و شمالی، انتخابی مناسب جهت مهاجرت به کانادا برایتان خواهد بود.

سیستم اکسپرس انتری

سیستم اکسپرس انتری یکی از سریع‌ترین و موثرترین راه‌های مهاجرت به کانادا است که تنها شش ماه طول می‌کشد. پس اگر از افراد با مهارت‌های بالایی هستید که برای مهاجرت به کانادا عجله دارد، استفاده از این روش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این سیستم در سال 2015 جهت مقابله با کمبود نیروی کار کانادا طراحی شد. سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) با توجه به موارد مختلف سن، تحصیلات و غیره به داوطلبان امتیاز می‌دهد و کسانی که امتیاز بالاتری داشته باشند، شانس بیشتری جهت مهاجرت به کانادا خواهند داشت و اخذ اقامت دائم این کشور برای آن‌ها آسان‌تر خواهد بود.

مهاجرت به کانادا
مهاجرت به کانادا

ویزای کار

کانادا سالانه به هزاران نفر نیروی ماهر، نیمه ماهر و حتی بدون تخصص برای جبران نیاز بازار کار خود ویزای موقت کار می دهد. این افراد می توانند در پست های تخصصی نظیر حوزه های فناوری، اطلاعات و علوم کامپیوتری مشغول به کار شده و یا در مشاغل کمتر تخصصی نظیر رانندگان پایه یک و یا کارگران فصلی مزارع شروع به کار نمایند. ورود به کانادا از طریق ویزای کار البته پیچیدگی های خودش را دارد اما در نهایت فرصت های ایده آلی جهت اخذ اقامت دائم کانادا پیش رو متقاضیان قرار خواهد داد.

و اما چرا کانادا؟

با مهاجرت به کانادا باید اطمینان داشته باشید که زندگی خود و خانواده شما در رفاه است. این رفاه به دلیل وجود مزایای بیشماری است که دولت کانادا برای شهروندان خود فراهم می‌کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که برای مهاجرت به کانادا تردید دارید با ما در ادامه این متن همراه باشید و از مزایای مهاجرت به کانادا مطلع شوید.

مهاجرت به کانادا

استاندارد بالای زندگی

کشور کانادا طبق استانداردهای کیفیت زندگی سازمان ملل متحد (UN) رتبه نهم را در سال  کسب 2016 کرده است. همچنین رتبه نهم فهرست توسعه انسانی سالانه سازمان ملل (HDI) را در میان 200 کشور به دست آورده است. HDI این رتبه‌بندی را بر اساس سلامتی شهروندان، امید به زندگی، دسترسی با آموزش عالی و استانداردهای زندگی انجام می‌دهد.

کسب رتبه‌های بالای استاندارد زندگی در کانادا به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ شهرهای ونکوور، تورنتو و کلگری در بین ده شهر برتر دنیا از لحاظ کیفیت زندگی قرار دارند. اما باید توجه داشته باشید که کیفیت زندگی در این کشور تنها یکی از مزایای مهاجرت به حساب می‌آید.

 مهاجرت به کانادا و استفاده از مزایای پزشکی

تمام شهروندان کانادایی از مراقب‌های بهداشتی با بودجه دولت بهره‌مند هستند و این مسئله‌ای نیست که آن را دست کم گرفت. کشور کانادا با ارائه تسهیلات درمانی این امکان را برای افراد مختلف فراهم کرده‌است که بدون نگرانی از هزینه‌های بالا از امکانات پزشکی استفاده کنند.

لازم به ذکر است که اگر از شهروندان کانادایی باشید یا اقامت دائم این کشور را به دست آورید، مراقبت‌های بهداشتی و درمانی برای شما رایگان خواهد بود.

امنیت در کانادا

کشور کانادا در حمل اسلحه‌های گرم قوانین سختی دارد و حمل این سلاح‌ها را غیرقانونی اعلام می‌کند. قوانین، این کشور را تبدیل به کشوری امن کرده است که در سال 2007 از سوی اکونومیست به عنوان صلح‌آمیزترین کشور دنیا معرفی شد.

برای افرادی که امنیت جز معیارهای مهم آن‌ها محسوب می‌شود، کانادا بهترین گزینه جهت مهاجرت خواهد بود و کاملا واضح است که یکی از مزایای مهاجرت به کانادا شامل زندگی در محیطی امن و تمیز می‌شود.

رشد اقتصادی

دسترسی به فرصت‌های شغلی و شرایط مناسب کار یکی از مزایای مهاجرت به کانادا است. از اواسط سال 2016 اقتصاد کانادا با نرخ 4.3 درصد رشد سالانه داشته است و بر اساس داده‌های بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول این کشور در میان 25 کشور ثروتمند جهان قرار دارد.

باید کانادا را در این زمینه کشوری قدرتمند دانست و عضویت این کشور در سازمان‌های G8 و OECD (سازمان همکاری و توسعه اقتصادی) را نباید نادیده گرفت. تمام نکات ذکر شده شرایط اقتصادی مناسب این کشور را نشان می‌دهد؛ پس جهت راه‌اندازی کسب و کار خود در کانادا استرس نداشته باشید.

موسسات آموزشی معتبر

حتما می‌دانید که دوران تحصیل چه تاثیری در آینده کودک شما دارد؛ کشور کانادا دارای سیستم آموزشی عالی است که آموزشی با کیفیت در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهد. پس اگر از آن دسته افرادی هستید که کیفیت تحصیلات برای شما از اهمیت فراوانی برخوردار است، توصیه می‌کنیم از این نقطه قوت کانادا به راحتی عبور نکنید.

این سیستم شامل دو بخش خصوصی و دولتی است. بودجه مدارس دولتی تا کلاس دوازدهم توسط دولت تامین می‌شود و برای دانش‌آموزان رایگان است.

دانشگاه‌های مطرحی چون دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه تورنتو در این کشور قرار دارند. لازم به ذکر است که این کشور دانشگاه‌ها و کالج‌هایی دارد که با بودجه عمومی اداره می شوند و  هزینه‌های پرداختی در آن‌ها برای شهروندان و مقیمان دائم کانادا به مراتب کمتر از دانشگاه‌های خصوصی است.

فرصت‌های شغلی

فهرست جهانی رفاه لگاتوم در سال 2016 در زمینه محیط‌های تجاری رتبه‌بندی‌ را اعلام کرد که در آن محیط‌های کارآفرینی کشورها را ارزیابی می‌کرد. این ارزیابی شامل بررسی زیرساخت‌های مفید، نوآوری و انعطاف بازار کار است و در این فهرست کانادا جایگاه سوم در میان 149 کشور را به خود اختصاص داد.

این رتبه‌بندی نشان داد که فرصت‌های شغلی بسیار خوبی برای افراد مختلف در کانادا وجود دارد و این کشور را به گزینه‌ای مطلوب جهت مهاجرت تبدیل کرد. بنابراین شانس خود را برای مهاجرت به کانادا با وجود فرصت‌های شغلی فراوان در این کشور از دست ندهید.

زیبایی طبیعی

کانادا با داشتن مناطق دیدنی مشهور مانند آبشار نیاگارا در انتاریو، پارک ملی بانف در آلبرتا، جزیره پرنس ادوارد، کوه‌های لوران کبک به یک کشور پر جاذبه تبدیل شده‌است. اگر دوست‌دار طبیعت و زیبایی‌های آن هستید، با مهاجرت به کانادا از زیبایی‌های طبیعی موجود در این کشور بهره‌مند شوید.

مهاجرت به کانادا

اقامت دائم در کانادا و مزایای آن

چنانچه موفق به دریافت اقامت دائم کانادا شدید، از مزایای منحصر به فردی برخوردار خواهید شد که از آن جمله می تواند به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریافت مزایای اجتماعی؛ به عنوان مثال، بهره‌مندی از برنامه خدمات درمانی رایگان
  • از حمایت همه جانبه دولت در زمینه حقوق شهروندان و آزادی‌های مدنی برخوردار خواهید
  • شما اجازه درخواست تابعیت کانادا را خواهید داشت

اما باید توجه داشته باشید که مواردی وجود دارد که شما به عنوان مقیم دائم کانادا مجاز به انجام آن‌ها نخواهید بود؛ به عنوان مثال، رای دادن یا نامزد شدن در مشاغل امنیتی سطح بالا.

دانش زبانی یکی از مهارت‌های لازم جهت مهاجرت به کانادا

کانادا کشوری دو زبانه است و این امکان را برای مهاجران فراهم کرده‌است که با داشتن توانایی در هر یک از زبان‌های فرانسه یا انگلیسی در بازار کار این کشور مشغول شود.

اما باید توجه داشته باشید که باید دانش زبان خود را در استفاده از برنامه‌های مهاجرتی با ارائه مدرک اثبات کنید؛ بنابراین باید در آزمون‌های TEF برای زبان فرانسه یا IELTS برای زبان انگلیسی شرکت کرده و نمره لازم را کسب کنید.

مهاجرت به کانادا، کشوری با فرصت‌های فراوان

تقریبا 20 درصد از جمعیت 38 میلیون نفری کانادا را مهاجرین تشکیل می دهند، همین امر کشور کانادا را به یکی از کشورهای چند فرهنگی جهان تبدیل کرده‌است. کانادا با جذب سالانه مهاجران زیاد کشوری مهاجر دوست به شمار می‌آید.

دولت فدرال کانادا با ارائه برنامه‌های مهاجرتی متنوع مسیر را برای داوطلبان مهاجرت به کانادا هموارتر کرده‌است. در این مقاله کلیت برنامه‌های مهاجرتی را به طور خلاصه شرح داده‌ایم؛ پس اگر از افرادی هستید که اقامت در کانادا یکی از اهداف شما است باید بگوییم که اولین قدم را در این راه برداشته‌اید.

کشور کانادا با توجه به مزایای بسیاری که در اختیار شهروندان خود قرار داده زندگی آسانی را برای آن‌ها میسر ساخته است؛ بنابراین در انتخاب خود جهت مهاجرت به کانادا تردیدی نداشته باشید. اما اگر هنوز مسیر مناسب جهت مهاجرت به کانادا را انتخاب نکرده‌اید، سازمان مهاجرتی شارپ ویزا جهت ارائه مشاوره تخصصی در خدمت شما عزیزان خواهد بود.

متخصصین شارپ ویزا با افتخار شما را از گام اول و انتخاب برنامه مهاجرتی تا انتهای مسیر و اخذ اقامت دائم کانادا همرامی خواهند کرد. مشاورین ما با بررسی وضعیت دانش زبان، سن، تخصص، تحصیلات، میزان سرمایه و سایر فاکتورهای مهمی که در این مسیر برای شما امتیاز به حساب خواهد آمد، برنامه مهاجرتی مناسب را به شما پیشنهاد می‌کنند.

سپس شما را در تمام پروسه‌های مصاحبه کاری، اخذ ویزای موقت، تکمیل فرم‌های مدارک شغلی و مهاجرتی، تکمیل و ثبت پرونده جهت اخذ دعوت‌نامه استانی، تکمیل و ثبت پرونده نهایی جهت اخذ اقامت دائم کانادا همراهی و راهنمایی خواهند کرد.

از انتخاب کشور کانادا اطمینان داشته باشید و از فرصت‌های مهاجرتی که اینک در اختیار شما قرار گرفته است استفاده کنید. در این مسیر همراه شما خواهیم بود و راه را با تخصص و تجربه خود آسان خواهیم کرد. موفقیت شما آرزوی ما است.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، لطفا فرم های ارزیابی را تکمیل کنید.