تحصیل در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی مزایای بسیاری دارد.  شما این امکان را دارید که خانواده‌تان را با خودتان بیاورید، در طول تحصیل کار کنید، و مدارک معتبری  به دست ‌آورید که می‌تواند راه را برای اقامت دائم کانادا باز کند!. در این مقاله به بررسی مزایای تحصیل در کانادا خواهیم پرداخت.

کانادا

آکادمی هایی (موسساتی) در سطح جهانی

کانادا به دلیل سیستم آموزشی با کیفیت و دسترسی به برخی از بهترین مدارس جهان در سطح بین المللی شناخته شده است.  بر اساس رتبه‌بندی جهانی دانشگاه QS، در حال حاضر سه دانشگاه در کانادا در بین 50 دانشگاه برتر در سراسر جهان قرار دارند.  استانداردهای آکادمیک بالا و کنترل‌های کیفی کامل به این معنی است که دانش‌آموزان می توانند آموزشی با کیفیت بالا را کسب کنند که در درازمدت به نفع موقعیت شغلی آنها باشد.  مدرک دیپلم یا گواهی کانادایی معادل با مدارک اخذ شده از ایالات متحده یا کشورهای مشترک المنافع شناخته می شود.  مدرک، دیپلم یا گواهی کانادایی به طور کلی معادل مدارک اخذ شده از ایالات متحده یا کشورهای مشترک المنافع می باشد.

هزینه شهریه های کمتر

کانادا اغلب انتخاب ارجح برای دانشجویانی است که ممکن است به دلیل هزینه کمتر شهریه، امکان تحصیل در کشورهایی مانند ایالات متحده یا بریتانیا را نداشته باشند.  در مقایسه با سایر کشورها، هزینه های تحصیل در کانادا، محل اقامت و سایر هزینه های زندگی بسیار مناسب و رقابتی است.

کانادا

فرصت های کاری

به عنوان یک دانشجوی بین المللی تمام وقت در کانادا، این امکان را دارید که در طول تحصیل خود به صورت پاره وقت کار کنید.  کار می تواند شامل کار تمام وقت در داخل کمپ دانشگاه و و یا پاره وقت خارج از دانشگاه حداکثر 20 ساعت در هفته باشد که به شما در تامین هزینه تحصیلتان کمک می کند.  در  تعطیلات برنامه ریزی شده در طول سال، مانند تعطیلات زمستانی یا تابستانی، مجوز تحصیل به شما اجازه می دهد تا حداکثر 30 ساعت در هفته به طور تمام وقت کار کنید.

بعد از فارغ التحصیلی کار کنید

پس از اتمام دوره تحصیل، دانشجویان بین المللی مجاز به درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) هستند.  این مجوز کار آزاد به فارغ التحصیلان جدید اجازه می دهد تا در کانادا بمانند و در هر نقطه از کشور به دنبال کار باشند.  برخلاف سایر مجوزهای کار، شما به کارفرمای خاصی وابسته نیستید و تقریباً در هر زمینه ای مجاز به استخدام  هستید.  اگر به دنبال اقامت دائم کانادا هستند، یک  PGWP و تحصیلات پیشین  شما در کانادا می تواند راهی عالی برای اقامت دائم در اینجا باشد!

خانواده خود را با خود بیاورید

تحصیل در کشور خارجی ممکن است همیشه برای کسانی که تعهدات خانوادگی دارند، گزینه ی مناسبی نباشد.  خوشبختانه، دانشجویان بین المللی در کانادا می توانند خانواده خود را در طول تحصیل همراه خود بیاورند.

در حین تحصیل، همسر یا پارتنر شما اجازه کار آزاد  دارد.  شغل آزاد به آنها امکان می دهد از زمان خود استفاده کنند و در هر نقطه از کشور به دنبال کار باشند.  همچنین فرزندان شما می توانند بدون نیاز به مجوز تحصیل در مدارس ابتدایی یا متوسطه کانادا تحصیل کنند.

اگر از طریق مجوز کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا بمانید، خانواده شما نیز واجد شرایط ادامه وضعیت پیشین خود هستند.

کانادا

مسیری برای اقامت دائم کانادا

تجربه کاری نیروی فنی و حرفه ای کانادایی که از طریق برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی به دست می آید به فارغ التحصیلان کمک می کند تا از طریق برنامه تجربه کانادایی (CEC) واجد شرایط اقامت دائم در کانادا شوند.

علاوه بر این، اکثر استان‌های کانادا، برنامه های مهاجرتی دارند که فارغ‌التحصیلان خاصی را برای اقامت دائم شناسایی می‌کنند.  متقاضیان  در گروه  پس از فارغ‌التحصیلی بین‌المللی بریتیش کلمبیا از این مزیت برخوردارند که نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند و می‌توانند درخواست خود را برای اقامت دائم از طریق سیستم گزینش  مهاجرت اکسپرس اینتری فدرال ارائه کنند.  دانش‌آموزانی که از یک برنامه تحصیلی در کبک فارغ‌التحصیل می‌شوند، مجاز به پذیرش  از طریق  گواهی گزینش کبک در  کلاس تجربه کبک هستند. در استان انتاریو برنامه های مشابهی برای فارغ التحصیلان در مقاطع فوق لیسانس و دکترا هست. 4 استان حوزه اتلانتیک، جدا از برنامه جذاب آتلانتیک هر کدام برنامه های مناسبی برای فارغ التحصیلان بین المللی دارند.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، لطفا فرم های ارزیابی را تکمیل کنید.