۶ روش افزایش امتیاز در سیستم اکسپرس اینتری

بی‌شک سیستم اکسپرس اینتری کانادا، یکی از سیستم‌های پیشتاز مهاجرت در دنیا به شمار می‌آید. این سیستم در ژانویه ۲۰۱۵ با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر میان مهارت‌های مهاجران و نیاز‌های بازار کار کانادا، راه‌اندازی شد. دانستن راهکار‌های افزایش امتیاز اکسپرس اینتری کانادا به شما در موفقیت در مهاجرت از این طریق کمک می‌کند.
یکی از ویژگی‌های سیستم جدید این است که نامزدها زمانی که در استخر انتخاب قرار دارند، می‌توانند بدون ثبت درخواست جدید، امتیاز خود را افزایش دهند.

1.برنامه مهاجرت استانی (Provincial Nominee Program)

با دریافت گواهی نامزدی استانی 600 امتیاز کسب خواهید کرد؛ این امتیاز بالا راه بسیار خوبی برای جهش در رتبه‌بندی استخر اکسپرس اینتری است. برای این امر لازم است تا سابقه کاری و تحصیلی کامل خود را ارایه داده، اطلاعات خود در زمینه مهاجرت به کانادا را کاملا به روز نگه دارید و تمام مدارک خود را جهت ثبت درخواست، آماده کرده باشید.

2.پیشنهاد کار

شانس دریافت دعوت نامه ITA خود را با داشتن یک پیشنهاد کاری به طرز چشم‌گیری افزایش دهید. پیشنهاد کار امتیازی از 50 تا200 نمره برای شما به همراه خواهد آورد. اداره کار کانادا، پیشنهاد کار متقاضیانی که پرونده فعال اکسپرس انتری دارند به سرعت و در کمتر از یک ماه بررسی می کند. این بررسی که LMIA نیز گفته می شود مهر تاییدی بر افزایش امتیاز شما در سیستم اکسپرس انتری است.

3.مدرک تحصیلی

اگر از افرادی هستید که تحصیلات خود را در موسسات آموزشی کانادا گذرانده‌اید، باید بدانید که شانس بیش‌تری نسبت به سایر متقاضیان دارید. در 19 نوامبر سال 2016 آیین نامه جدیدی اعلام شد که طبق آن کسانی که مدرک تحصیلی کانادایی دارند امتیازات اضافی کسب می‌کنند.
از طرفی هرچه شما مدارک تحصیلی مربوط و گواهی‌های معتبر بیشتری داشته باشید، مسلما می‌توانید امتیاز بیشتری را در این سیستم از آن خود سازید.
جهت کسب امتیازات تحصیلات کانادایی داوطلب باید:

در کانادا و موسسات آموزشی کانادایی تحصیل کرده باشد؛
آموزش او حداقل به مدت 8 ماه و به صورت تمام وقت باشد؛
حداقل 8 ماه در کانادا حضور داشته باشد.

4.درخواست اقامت با وجود همسر یا شریک زندگی

در صورتی که به همراه همسر یا شریک زندگی خود اقدام به مهاجرت کرده‌اید، اولین نکته انتخاب متقاضی اصلی است. این نکته بسیار مهم است اما اغلب متقاضیان تصور می‌کنند که انتخاب فرد واجد شرایط به عنوان متقاضی اصلی امری ساده و واضح است. پس از آن که تصمیم گرفتید چه کسی را به عنوان متقاضی اصلی معرفی کنید، شخص دیگر در این رابطه امتیازهایی را کسب می‌کند و باعث افزایش امتیاز در سیستم اکسپرس اینتری می‌شود. این شخص می‌تواند با افزایش سابقه کار کانادایی، تحصیلات و دانش زبان خود بیش از 40 امتیاز کسب کند. در برخی از برنامه‌های استانی امتیازات جداگانه‌ای برای همسران در نظر گرفته شده‌است.

5.تجربه کار

بهتر است که متقاضیان تمام سوابق کاری خود را ارائه کنند؛ زیرا لیست مشاغل مورد نیاز هر استان متغیر است. بنابراین با به روز نگه داشتن اطلاعات خود شانس دریافت نامزدی استانی برای شما بیشتر خواهد بود و به راحتی 600 امتیاز را کسب خواهید کرد
تجربه کار کانادایی، نسبت به تجربه کار غیر کانادایی، ارجحیت دارد؛ چنانچه تجربه کاری شما کمتر از سه سال کار تمام وقت باشد؛ سعی کنید ابتدا سابقه کاری خود را افزایش دهید.
به طور کلی امتیاز تجربه کار غیر کانادایی در کنار مهارت‌های دیگر به حداکثر 100 امتیاز می‌رسد. روش‌های افزایش امتیاز

6. تقویت مهارت های زبانی

داشتن مهارت کافی و تسلط به یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسه می‌تواند امتیاز شما را تا ۲۶۰ امتیاز برای هر نفر بالا ببرد. از آنجا که فرانسه و انگلیسی هر دو زبان رسمی کانادا هستند؛ بنابر‌این داشتن دانش در هر دو زبان، می‌تواند امتیاز شما را به طور مطلوبی افزایش دهد. گرفتن CLB بالا(clb 9 و بالاتر) در هر ۴ مهارت صحبت کردن، شنیدن، خواندن و نوشتن (Speaking, Listening , Reading , Writing) روند درخواست شما را بسیار تسریع می‌کند.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، لطفا فرم های ارزیابی را تکمیل کنید.