دادخواهی پرونده های ریجکتی

موفقیت در اخذ ویزای کانادا و شروع فصل جدیدی از زندگی در این کشور رویای تمامی متقاضیان مهاجرت به کاناداست. چه برای ویزای کاری، تحصیلی یا ویزیتوری و چه برای ویزاهای کارآفرینی و اقامتی درخواست داده باشید، امیدها و رویاهای زیادی به نتیجه پرونده دوخته شده است. دریافت نامه ریجکتی ویزا توسط اداره مهاجرت می تواند امید شما به رویای کانادایی را از بین ببرد.
اگرچه ممکن است احساس ناامیدی داشته باشید، ولی ریجکتی ویزا پایان کار نیست گزینه های زیادی وجود دارد که می توانید برای درخواست مجدد یا تجدید نظر در مورد تصمیم رد ویزا در نظر بگیرید. برای هر درخواست ویزا که رد می شود، سه نوع راه حل وجود دارد.

دادخواهی (Appeal)

اگر شما احساس می کنید که تصمیم نادرستی توسط افیسر مهاجرت در خصوص درخواست ویزای شما را گرفته شده، دادخواهی و بردن پرونده به شوراهای تجدید نظر اداره مهاجرت و یا دادگاه فدرال کانادا می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. در مرحله بررسی قضایی مشاورین و وکلای شما باید ثابت کنند که افیسر اداره مهاجرت ناعادلانه عمل کرده و حقایق ارایه شده در پرونده را بطور کامل در نظر نگرفته است و یا در اعمال بند یا تبصره ای از قانون اشتباه کرده است.
بر اساس موقعیت مکانی که پرونده خود را ثبت کرده اید، شکایت خود را باید در مهلت های مشخصی ارایه دهید. اگر تصمیم به رد ویزای شما توسط افیسری در داخل کانادا گرفته شده باشد، درخواست بررسی قضایی باید ظرف 15 روز از تاریخ تصمیم گیری ثبت شود. برای پرونده هایی که در در خارج از کانادا رد شده اند، مهلت درخواست تجدید نظر به 60 روز افزایش پیدا می کند. همچنین در پرونده های مربوط به اقامت دایم کانادا می توانید به شوراهای تجدید نظر اداره مهاجرت (IAD) درخواست تجدید نظر داد.

درخواست تجدید نظر (Reconsideration)

در بسیاری از پرونده های ریجکتی، اگر درخواست شما به اشتباه بدلیل ناقص بودن مدارک رد شده است و یا افیسر اداره مهاجرت اطلاعات ارایه شده در پرونده را بدرستی و بطور کامل درنظر نگرفته است، می‌توانید درخواست بررسی مجدد پرونده دهید. توصیه می شود در درخواست تجدید نظر فراتر از یک نامه اعتراضی عمل کرده و با ارایه استدلال های مبتنی بر بندهای قانون و مدارک محکم، ناعادلانه بودن تصمیم افیسر اداره مهاجرت را ثابت نمایید.

ثبت مجدد پرونده (Resubmission)

هنگامی که دلایل رد درخواست ویزا خود را بررسی کردید، درمورد آن با وکیل مهاجرت خود مشورت کردید و متوجه شدید امکان بر طرف کردن نگرانی های آفیسر را دارید شاید بهترین گزینه برای شما، ثبت مجدد پرونده با ارایه مدارک جدید باشد. بسیاری از اوقات، ثبت یک پرونده جدید می تواند به شما فرصتی دهد تا تمام اطلاعات اضافی که به هر دلیلی در پرونده قبلی ارایه نشده بود را ارسال کنید. و یا در صورتی که در انتخاب های خود نظیر رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و محل تحصیل اشتباه کرده بودید آن را اصلاح نمایید.
در نهایت به هر دلیلی که در خواست ویزای شما رد شده باشد، نا امید نشوید. بررسی وضعیت ویزای شما با یک مشاور مجرب و مورد اعتماد می تواند گزینه های مناسب زیادی را به شما نشان دهد که از حق خود دفاع کرده و نتیجه پرونده را به نفع خود تغییر دهید.
تیم مشاورین مهاجرتی و وکلای شارپ ویزا با دانش و تجربه کافی آماده همراهی شما در رسیدگی به پرونده های پیچیده مهاجرتی است. یکی از أصول منشور حرفه ای شارپ ویزا، همراهی مشتریان مان تا انتهای مسیر هست و در این راستا از تمام اهرم های قانونی موجود نظیر ثبت مجدد پرونده، درخواست تجدید نظر و دادخواهی به دادگاه فدرال به نحو احسنت استفاده کرده و تا کسب نتیجه مثبت و دریافت ویزای کانادا در کنار مشتریان خود خواهیم بود.
برای بررسی گزینه های موجود و دریافت مشاوره تخصصی و حقوقی رو پرونده خود، همین امروز ما با تماس بگیرید.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، لطفا فرم های ارزیابی را تکمیل کنید.