برنامه ورود سریع- اکسپرس انتری

همانطور که از نام این برنامه پیداست سریع ترین و کم هزینه ترین روش اخذ مستقیم اقامت دائم کانادا برنامه ورود سریع یا همان اکسپرس انتری است.

چگونگی سازوکار برنامه ورود سریع- اکسپرس انتری

در ژانویه سال 2015 دولت کانادا پرده از روش جدیدی برای مهاجرت برداشت که با نام برنامه ورود سریع- اکسپرس انتری میان متقاضیان مهاجرت شناخته می‌شود. هدف اصلی از این برنامه جذب نیروهای متخصص و فنی از سراسر دنیا جهت پاسخ به نیاز روزافزون بازار کار کانادا به نیروهای ماهر است. طی این برنامه مهاجرتی متقاضیان مهاجرت مشخصاتی مانند سوابق تحصیلی، کاری، مهارت‌های زبانی، سن و وضعیت تاهل خود را در سایت مربوطه و در پروفایل خود وارد می‌کنند و با توجه به این اطلاعات امتیاز می‌گیرند.

مرحله دوم

در ادامه ثبت اطلاعات در پروفایل، این افراد وارد مرحله‌ای به نام استخر یا  Pool می‌شوند. در این قسمت دولت کانادا با توجه به امتیازهای کسب شده توسط متقاضیان دست به گزینش آن‌ها می‌زند. اولویت دولت با افرادی است که امتیاز بیش‌تری کسب کرده‌اند‌ و کارآمدی بیش‌تری در بازار کار کانادا خواهند داشت. این معیارها به تفصیل در سیستم امتیازبندی به نام CRS برای شما عزیزان توضیح داده شده است.

چرا ورود سریع- اکسپرس انتری؟

هنگامی که دولت کانادا تصمیم بر اجرای این برنامه گرفت هدف وی سرعت بخشیدن به پرونده‌های مهاجرتی بود. طبق گزارش رسمی دولت، برنامه ورود سریع- اکسپرس انتری حداکثر 6 ماه پس از ثبت مدرک نهایی به مرحله بررسی ورود پیدا می‌کند.

انواع روش‌های ورود

سالانه هزاران نفر از طریق برنامه ورود سریع وارد کانادا می‌شوند. برای ورود به این برنامه سه روش در نظر گرفته شده است.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، لطفا فرم های ارزیابی را تکمیل کنید.