برنامه مهاجرتی استان منیتوبا Manitoba PNP

برنامه استان منیتوبا یا به اختصار اِم پی اِن پی MPNP برای اعطاء اقامت به افراد متخصص و سومند و خانواده های آنان طراحی شده است
برنامه های مهاجرت استانی منیتوبا که در حال حاضر فعال هستند و یا به عنوان بخشی از فرآیند تجدید MPNP در حال بازبینی مجدد هستند، شامل:

1.برنامه مهاجرت نیروی متخصص (Skilled Worker Immigration Stream) :برنامه ی نیروهای متخصص از طریق سیستم «اعلام علاقمندی» مدیریت می شود و در آن داوطلبین واجد شرایط به مجموعه ای از سؤالات آنلاین پاسخ می دهند. در این برنامه لازم نیست داوطلبین قبل از ارائه ی پروفایلشان در بانک اطلاعاتی EOI، مدرکی ارائه کنند. این برنامه شامل:
اسکیل ورکر مانیتوبا (نیروی متخصص در مانیتوبا – Skilled Worker in Manitoba)
برنامه تجربه کاری منیتوبا Manitoba Work Experience Pathway
برنامه استخدام مستقیم کارفرما منیتوبا Employer Direct Recruitment Pathway

2.نیروهای متخصص خارجی منیتوبا Skilled Worker Overseas Stream :برنامه نیروی متخصص منیتوبا در خارج از کشور، برای ارزیابی داوطلبین در خارج از کانادا، از یک سیستم امتیازدهی استفاده می کند. درخواست نیروهای متخصص واجد شرایطی که بتوانند از طریق خانواده یا دوستان، سابقه ی آموزش یا اشتغال قبلی در منیتوبا و افرادی که از طریق MPNP شده اند، ارتباط خود با استان منیتوبا را نشان دهند و و در 5 معیار زبان، سابقه ی کار، آموزش و سازگاری حداقل 60 امتیاز دریافت کنند، پذیرفته می شود. این برنامه شامل:
برنامه ی اکسپرس انتری منیتوبا Manitoba Express Entry Pathway
برنامه ی سرمایه ی انسانی منیتوبا از لیست مشاغل مورد تقاضا Manitoba Human Capital Pathway
3.برنامه سرمایه گذاری تجاری منیتوبا (Manitoba Business Investor Stream) : افرادی که قصد راه اندازی کسب و کاری در منیتوبا دارند، می توانند از طریق این برنامه به مقصود خود برسند. این فرآیند بر اساس سیستم درخواست اعلام علاقمندی انجام می شود و در آن متقاضیان بالقوه تمایل خود به ارائه درخواست به این برنامه را اعلام کرده و واجدشرایط ترین آنها دعوت نامه دریافت می کنند. این برنامه شامل:
برنامه کارآفرینی منیتوبا (Manitoba Entrepreneur Pathway)
برنامه ی سرمایه گذاری برای مزرعه داران (Manitoba Farm Investor Pathway)

تمرکز اصلی برنامه مهاجرت منیتوبا بر 2 گروه از متقاضیان است:
یک – افرادی که هم اکنون در این استان با ویزای کاری شاغل هستند و دانشجویانی که دارای اجازه کار هستند.
دو – افرادی که در خارج از این استان به سر می برند و به انواع مختلف با این استان مرتبط هستند.
هر دو گروه افراد بالا، باید برنامه آتی زندگی خود در این استان و اهداف خود از تقاضای اقامت در این استان را در اختیار دولت استانی قرار دهند.
داوطلبین واجد شرایط با کامل کردن اظهارنامه ی علاقمندی بر اساس 6 معیار رتبه بندی می شوند. داوطلبینی که بالاترین امتیاز را در بانک اطلاعاتی دریافت کرده اند، به صورت منظم برای ارائه ی درخواست کامل خود به MPNP دعوت می شوند. معیارهای مد نظر به صورت زیر می باشند: مهارت زبان، سن، سابقه ی کار، آموزش، سازگاری و ارزیابی ریسک
مراحل کار برای دریافت پذیرش در استان منیتوبا به شرح زیر خواهد بود:
در گام اول شما با توجه به ارتباطتان با استان منیتوبا پرونده خود را ارسال می کنید.
در گام بعدی شما از طرف استان منیتوبا برای گرفتن اقامت دائم کانادا نامزد می شوید و باید پرونده جداگانه ای را به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید تا هر چه سریعتر اقامت دایم کانادا برای خود و خانواده تان به دست آورید.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، لطفا فرم های ارزیابی را تکمیل کنید.