برنامه مهاجرتی استان آلبرتا (برنامه فرصت)

برنامه فرصت آلبرتا (Alberta Opportunity Stream) درسال 2018 به جای برنامه های استخدام استراتژیک (Strategic Recruitment Stream) و کارفرما محور (Employer-Driven Stream ) معرفی شده است.

اولین برنامه از برنامه های استانی آلبرتاست که در ادامه به معرفی آن و شرایط مورد نیاز برای آن می پردازیم، برنامه فرصت آلبرتا است.
برای کسانی که در آلبرتا کار می کنند یا از مؤسسات و یا دانشگاه های معتبردر استان آلبرتا در مقطع دیپلم به بالا درس خوانده و تحصیلات خود را به پایان برده اند و یا دارای یک شغل با مجوز قانونی پس ازاتمام تحصیلات (Post Graduation Work Permit) در استان باشند، برنامه فرصت آلبرتا می تواند راهی باشد برای اخذ اقامت دائم کانادا.
افراد علاقه مند به برنامه فرصت آلبرتا (Alberta Opportunity Stream) می بایست حداقل فاکتورهای زیر را داشته باشند:
– شرایط اقامتی و اجازه کارداشته باشند.
– دارای مهارت های زبان باشند.
– سطح تحصیلات مد نظر را دارا باشند.
– سوابق کاری داشته باشند،؛به شرطی که آن کار در لیست مشاغل غیرمجاز نام برده نشده باشد.
-داشتن پیشنهاد کاری

-شرایط اقامتی و داشتن مجوز کار در برنامه فرصت آلبرتا Alberta Opportunity Stream))
افرادی که متقاضی برنامه فرصت آلبرتا هستند، در زمان ارائه درخواست و نیز در موقع ارزیابی درخواست خود، وضعیت اقامتی قانونی و صحیح داشته باشند که نشان می دهد فرد مذکور دارای صلاحیت کار کردن دراین کشور را دارد. وی همچنین باید دارای مجوز کار برای یک شغل واجد شرایط در استان آلبرتا باشد.
-شرط مهارت زبان
افرادی که در یکی از رده های شغلی آن ها در یکی از رده های 0، A و B مشغول به کارند، داشتن مهارت زبانی در زبان های رسمی کانادا بسیار مهم است. این افراد باید حداقل معادل با CLB 5 را داشته باشند
-سطح تحصیلات
متقاضیان برنامه فرصت آلبرتا باید دست کم دارای دیپلم دبیرستان در کانادا و در کشور خود باشند. سطح تحصیلات هر چه باشد باید از سوی سازمان های مشخص شده در کانادا که مسوول ارزیابی مدارک و تایید مدارک هستند، مانند سازمان wes کانادا، تاییدیه دریافت کرده باشد.
افرادی که دارای اجازه کار پس از اتمام تحصیل هستند و اگر متقاضی شرکت در برنامه فرصت آلبرتا باشند، بایستی دارای شرایط زیر باشند:
-اتمام دوره تحصیلی در یکی از دانشگاه ها یا موسسات معتبر در استان آلبرتا
-مدارک آنان از سوی اداره تحصیلات تکمیلی استان آلبرتا مورد تایید باشد.
-سوابق کار

برای این که اشخاص سابقه کاری که دارند، در این برنامه مورد قبول باشد، باید :
سابقه کار به مدت حداقل 12 ماه از 18 ماه گذشته در شغل کنونی خود یا سابقه کار به مدت حداقل 24 ماه از 30 ماه گذشته در شغل فعلی خود در کانادا و یا خارج از آن.
این سابقه کار، باید به صورت فول تایم و حداقل به میزان 30 ساعت در هفته باشد و در شغلی مشابه شغل کنونی متقاضی باشد . این کار باید توسط اداره مهاجرت و شهروندی تأیید شده باشد و همراه با مجوز کار بوده باشد.
-شرایط داشتن پیشنهاد کاری
پیشنهاد کاری نیز می بایست به صورت فول تایم و با دریافت دستمزد، دست کم 30 ساعت در هفته و به مدت یک سال باشد و نیز کارفرمای آلبرتایی آن را امضا کرده باشد. این پیشنهاد کاری باید در راستای شغل کنونی که متقاضی دارد، باشد و از جمله مشاغل مجاز در برنامه استانی آلبرتا باشد.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، لطفا فرم های ارزیابی را تکمیل کنید.