برنامه آزمایشی مراقبت از کودکان و سالمندان (پرستار خانگی)

یکی دیگر از برنامه‌های مهاجرتی کانادا برنامه مراقبت از کودکان و سالمندان است. این برنامه جهت جذب مهاجران علاقه‌مند به پرستاری خانگی از سوی دولت فدرال مطرح شد. عنوان پرستار خانگی به افرادی اطلاق می شود که از کودکان خردسال، سالمندان و یا افرادی که ناتوانی جسمانی دارند نگهداری می کنند. متقاضیان پس از دو سال پرستاری با ویزای کار در کانادا می توانند تحت برنامه ی آزمایشی مراقبت از کودکان و سالمندان (پرستار خانگی) دولت کانادا، اقامت دائم این کشور را کسب کنند.

Home Child Care Provider and Home Support Worker Pilots

کارفرما در این پایلوت جدید دیگر نیازی به اخذ مجوز ارزیابی تاثیر بازار کاری (LMIA) از اداره کار کانادا ندارد.

این برنامه مناسب افراد متخصص و نیمه متخصص خارجی می باشد که نیازمند شرایطی مانند تحصیلات، تجربه کاری و مهارت های زبانی نیز می باشد. اگر شما از تجربه کار با کودکان یا سالمندان را داشته و یا در زمینه پرستاری مشغول هستید، برنامه آزمایشی مراقبت از کودکان و سالمندان گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید که بیش‌تر با این برنامه آشنا شوید.

برنامه مراقبت از کودکان و سالمندان

برنامه مراقبت از کودکان و سالمندان

با توجه به رشد اقتصادی مضاعف در کشور کانادا و افزایش اشتغال در میان خانم‌ها و آقایان نیاز به مراقبت از کودکان یا نگهداری از سالمندان به شدت در این کشور افزایش داشته است.

وزارت مهاجرت کانادا در سال 2014 دو نوع برنامه مراقبتی جداگانه به منظور مراقبت از کودکان و سالمندان که نیاز پزشکی بالایی دارند، ارائه کرد. بر اساس این برنامه ها افرادی که با عنوان نیروی کار خارجی و با تخصص پرستار خانگی به طور موقت وارد کانادا شده بودند، ارزیابی و استخدام می‌شدند. این افراد پس از این که تجربه کاری لازم و شرایط دیگر را به دست می‌آوردند، جهت اخذ اقامت دائم کانادا اقدام می‌کردند.

در سال 2019، برنامه آزمایشی جدیدی را تحت عنوان پرستاران خانگی برای مراقبت از کودکان و سالمندان معرفی کرد که جایگزین برنامه های قبلی گردید. در برنامه جدید پرستاران پس از ورود به کانادا با ویزای کار و کسب دو سال تجربه کاری در این کشور امکان اقدام برای اقامت دائم کانادا را خواهند یافت. در ادامه روند این برنامه را با جزییات توضیح خواهیم داد.

تغییرات اعمال شده در برنامه مراقبت از کودکان و سالمندان

در 23 فوریه سال 2019 اداره مهاجرت کانادا برنامه‌ای جدید ارائه کرد. در پی اعلام برنامه جدید تغییرات ایجاد شده به این صورت بود که افراد علاقه‌مند به نگه‌داری و مراقبت از سالمندان و کودکان پس از ارزیابی اجازه ورود به کانادا را خواهند گرفت و با داشتن مجوز کار موقت در کانادا مشغول به کار می‌شوند.

اما نکته مهم اینجا است که این افراد اجازه دارند که خانواده را همراه خود به کشور کانادا بیاورند. همسر این افراد اجازه کار باز خواهند داشت. همچنین فرزندان آن‌ها نیز مجوز تحصیل رایگان را دریافت می‌کنند.

تغییر بسیار مهم و کارساز دیگری که در این برنامه ایجاد شد به این صورت بود که پرستاران خانگی دیگر نیازی به داشتن مجوز ارزیابی تاثیر بازار کاری مثبت (LMIA) از کارفرمای مشخص ندارند. قبل از اعمال این تغییر پرستاران خانگی ملزم بودند که فقط برای کارفرمایی کار کنند که در آغاز آن‌ها را استخدام کرده بود.

در پی این تغییرات آن‌ها مجوز کار خود را دریافت می‌کنند و به این ترتیب هر گاه لازم باشد کار خود را عوض می‌کنند. در این شرایط دیگر نیازی نیست که چند ماه منتظر دریافت مجوز کار جدید باشند. این برنامه جدید که با عنوان پایلوت مراقبت از کودکان و سالمندان مطرح شده است، این فرصت را در اختیار پرستاران خانگی قرار می‌دهد که جهت اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

برنامه مراقبت از کودکان و سالمندان

شرایط لازم جهت درخواست برنامه مراقبت از کودکان و سالمندان

این برنامه شامل افرادی می‌شود که تحت عنوان پرستار بچه یا پرستار سالمند وارد کانادا شده‌اند؛ اما هنوز موفق به اخذ اقامت دائم نشده‌اند. سابقه کار این افراد باید شامل طبقه‌بندی اشتغال ملی کانادا (NOC) در گروه‌های 4411 یا 4412 باشد.

افرادی که برای برنامه مراقبت از کودکان و سالمندان داوطلب می‌شوند باید شرایط زیر را برآورده کنند:

  • برنامه‌ریزی جهت سکونت در هر استانی غیر از کبک؛
  • حداقل دانش زبان معادل CLB 5 در زبان‌های انگلیسی یا فرانسه را دارا باشند؛
  • دارای یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای کانادایی باشند؛
  • حداقل یک سال سابقه تحصیل دانشگاهی در کانادا و یا معادل آن را داشته باشند

برنامه مراقبت از کودکان و سالمندان

روند اخذ اقامت دائم کانادا در برنامه مراقبت از کودکان و سالمندان

متقاضیان با دو سال سابقه کار کانادایی و یا حتی بدون آن می‌توانند در برنامه پایلوت مراقبت از کودکان و پرستاران خانگی درخواست اقامت دائم کانادا را بدهند. اگر داوطلبان تحت فاکتورهای ذکر شده واجد شرایط باشند ولی دو سال سابقه کار کانادایی را نداشته باشد درخواست اقامت آن‌ها در انتظار قرار می‌گیرد و در طول این مدت اجازه کار محدود برای آن‌ها صادر می‌شود.

افرادی که به متقاضی اصلی وابسته هستند از جمله همسر و فرزندان، در صورتی که واجد شرایط باشند، مجوز کار یا تحصیل دریافت خواهند کرد. در این صورت داوطلب باید درخواست مجوز کار یا تحصیل وابستگان خود را به همراه درخواست اقامت دائم ارائه کند.

پس از این که مجوز کار برای متقاضیان ارسال شد، آن‌ها باید 24 ماه سابقه کاری تمام وقت در کانادا کسب کنند. در صورتی این دو سال سابقه کاری مورد قبول است که در مدت سه سال پس از صدور مجوز با ارائه مدرک تجربه کاری خود را اثبات کنند.

پس از ارائه مدرک مامور مربوطه بررسی می‌کند که الزامات تجربه کاری برآورده شده باشد و پس از اطمینان از مورد قبول بودن متقاضی در کانادا درخواست اقامت دائم او پذیرفته خواهد شد.

برنامه مراقبت از کودکان و سالمندان

علاقه به پرستاری کودکان و سالمندان و اقامت در کانادا

کشور کانادا با توجه به نیازهای شهروندان خود اقدام به جذب مهاجران در این زمینه کرده‌است. اگر شما از افرادی هستید که در شغل پرستاری مشغول به کارید، برنامه مراقبت از کودکان و سالمندان گزینه مناسبی جهت زندگی در کانادا خواهد بود.

در این مقاله سعی کردیم تمام آنچه را که در خصوص این برنامه باید بدانید در اختیار شما قرار دهیم. در صورتی که همچنان برای شما مسائلی در این زمینه مبهم است، سازمان مهاجرت شارپ ویزا در خدمت شما خواهد بود.

این سازمان مهاجرتی با وجود گروهی از متخصصین در زمینه مهاجرت شما را در این مسیر راهنمایی و هدایت خواهد کرد. شارپ ویزا خدمات متنوعی را از جمله یافتن فرصت‌های شغلی مناسب در زمینه شغلی متقاضی، اخذ ویزای کار موقت برای همسر متقاضی، تکمیل فرم‌های مربوط به اسکان، شغل و مهاجرت و در نهایت ثبت پرونده نهایی جهت اخذ اقامت دائم کانادا ارائه می‌کند. با خیالی آسوده کارهای مهاجرتی خود را به ما بسپارید و مطمئن باشید که نتیجه مطلوب را خواهید گرفت.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، لطفا فرم های ارزیابی را تکمیل کنید.