مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استارت آپ ویزا

کشور کانادا به منظور جذب متخصصان و ایده پردازان از سراسر جهان، برنامه ای تحت عنوان استارت آپ ویزا کاناداstart-up visa)  ) را طراحی کرده است. این برنامه به همه افراد خلاق و توانمند این امکان را می دهد که در کشوری مملو از امکانات و فرصت های بی نظیر زندگی کنند و به رویاهای خود دست یابند.

اما چه افرادی جهت پذیرش در این برنامه مناسب هستند؟

چه خصوصیاتی جهت قبولی در این برنامه مورد ارزیابی قرار می گیرد؟

به چه میزان سرمایه نیاز است و چگونه باید برای اخذ این ویزا اقدام کرد؟

چنانچه به دنبال پاسخ پرسش های خود هستید، پیشنهاد می کنیم که ادامه مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید!

استارت آپ ویزا کانادا

نگاهی عمیق تر به برنامه استارت آپ ویزا کانادا

به طور کلی برنامه استارت آپ ویزا کانادا، اقامت دائم این کشور را به متقاضیان و کارآفرینان واجد شرایط ارائه می کند. این برنامه با هدف جذب کارآفرینان نوآور و خلاق به کشور کانادا طراحی شده است و بخش خصوصی این کشور را به سازمان های حمایتی پیوند می دهد.

بدین ترتیب افراد با  ایده های خلاقانه و جذاب این امکان را خواهند داشت که با استفاده از پشتیبانی مالی و فنی شرکت های حمایتگر کانادایی، ایده خود را به یک کسب و کار سودده در کانادا تبدیل کنند. و در کنار آن اقامت دائم کانادا را نیز برای خانواده خود دریافت نمایند. تسهیل در راه اندازی کسب و کارهای بدیع بی شک زمینه پیشرفت و ترقی این کشور را فراهم خواهد کرد.

متقاضیان واجد شرایط در این برنامه، در گام اول بایستی نظر یکی از سازمان های رسمی سرمایه گذار کانادایی برای حمایت از ایده خود را جلب کرده و بدین صورت پس از دریافت نامه حمایت، برای اخذ اقامت دائم کشور کانادا اقدام نمایند.

به طور کلی سه سازمان سرمایه گذار در بخش خصوصی وجود دارد که عبارت هستند از:

  • Venture Capital Funds
  • Angel Investor
  • Business Incubator

حال چگونه باید نظر این سرمایه گذاران کانادایی را جذب کرد؟ و شرایط لازم جهت اخذ ویزای استارت آپ چیست؟

شرایط لازم جهت پذیرش در برنامه استارت آپ ویزا

استارت آپ ویزا کانادا

اگرچه بسیاری از افراد اخذ ویزا استارت آپ کانادا را دشوار می دانند اما این تصور چندان درست نیست. جهت پذیرش در این برنامه تنها کافی است که از شروط ابتدایی زیر برخوردار باشید:

  • برخورداری از کسب و کار واجد شرایط
  • برخورداری از نامه حمایت از یکی از سازمان های حمایت گر در کشور کانادا

✔ در واقع باید طرح تجاری یا ایده شما توسط یکی از سازمان های معرفی شده بررسی و مورد حمایت قرار گیرد. در این حالت این شرکت‌ (یا شرکت ها) نامه‌ای مبنی بر پذیرفته شدن طرح تجاری شما خواهند داد.

  • تامین حداقل میزان سرمایه گذاری ویزای استارت آپ توسط یکی از گروه‌های زیر مجموعه سازمان های حمایت گر.
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی در حد ابتدایی

✔ حداقل سطح CLB5 در تمامی چهار مهارت زبان که با یکی از آزمون های معتبر زبان نظیر آیلتس یا TEF اثبات شود.

✔ آزمون آیلتس جنرال:

[wptb id=11470]

✔ آزمون TEF فرانسوی:

[wptb id=11476]

  • بهره مندی از سرمایه کافی جهت اسکان و زندگی در کانادا
  • عدم سوء پیشینه و انجام معاینات پزشکی

در ضمن متقاضی نباید قصد مستقر شدن در استان کبک را داشته باشد

حال هر یک از شرایط مطرح شده نیز نیاز به ارائه توضیحات بیشتر و جزئی تر نیز دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

منظور از کسب و کار واجد شرایط چیست؟

کسب و کار واجد شرایط، تجارتی است که در وهله نخست موفق به کسب رضایت یکی از سازمان های حمایت گر کانادا خواهد شد و با ویژگی های زیر تطابق دارد:

  • استارت آپ مورد نظر باید موفق به جلب حمایت یکی از سازمان های حمایتگر این برنامه شود.
  • متقاضی اصلی در برنامه استارت آپ باید بیش از 50 درصد سهام شرکت در حال تاسیس را داشته باشد. از طرفی در این برنامه تا 5 متقاضی (به همراه خانواده هایشان) بصورت همزمان بر روی یک طرح تجاری امکان گرفتن ویزای استارت آپ را دارند که در این حالت هر یک از متقاضیان ضمن داشتن حداقل شرایط لازم ذکر شده ی فوق بایستی اثبات کنند که حداقل 10درصد سهام کسب و کار آتی را از آن خود خواهند کرد و در مجموع سهام 5 متقاضی بایستی به میزان 50 درصد از کل برسد.

هنگامی که صاحبان کسب و کار مورد نظر موفق به کسب اقامت دائم شدند نیز باید به شرایط زیر توجه داشته باشند:

  • تطابق تجارت مورد نظر با خواسته ها و نیازهای کشور کانادا؛
  • برعهده داشتن مدیریت مداوم و فعال تجارت مورد نظر توسط متقاضی (یا متقاضیان) حداقل تا زمان دریافت اقامت دائم کانادا؛
  • ثبت شرکت و عمده عملیات تجاری آن بایستی در کشور کانادا انجام شود.

بدین ترتیب چنانچه ایده استارت آپی شما از شرایط فوق برخوردار باشد، گزینه مناسبی جهت شرکت در برنامه استارت آپ ویزا کانادا خواهد بود.

استارت آپ ویزا کانادا

اخذ نامه حمایت از یک سازمان تعیین شده

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، اخذ نامه حمایت از سازمان های تعیین شده در برنامه استارت آپ ویزا الزامی است. اما این فرایند چگونه صورت می گیرد؟

به طور کلی جهت دریافت نامه حمایت باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • در وهله نخست باید لیست سازمان های مجاز حمایت گر را بررسی کرده و مناسب ترین آنها که با فعالیت مورد نظر شما همخوانی دارد را انتخاب کنید.
  • پس از شناسایی سازمان ها جهت کسب اطلاعات بیشتر، با پشتیبانی سازمان تعیین شده تماس بگیرید.
  • در مرحله بعد، سازمان مورد نظر باید از منحصر به فرد بودن ایده شما اطمینان حاصل کند. در اینجا لازم است که تمام توان خود را جهت اثبات اینکه ایده شما ارزش سرمایه گذاری دارد، به کار گیرید.

در نهایت نیز در صورت پذیرش ایده شما، این امکان را دارید که نامه حمایت و پشتیبانی را دریافت کنید.

البته توجه به این نکته نیز که سازوکار هر سازمان حمایت کننده متفاوت از دیگر سازمان ها خواهد بود، حائز اهمیت است. به عنوان مثال، این امکان وجود دارد که از شما جهت ارائه پاره ای از توضیحات در رابطه با ایده مورد نظر خود، درخواست شود که به صورت حضوری به کشور کانادا سفر کنید.

با این حال اخذ گواهی حمایت از کسب و کار شما به معنای پایان کار نیست و جهت تصمیم گیری نهایی به منظور ارائه اقامت دائم احتمال دارد که به اطلاعات بیشتری نیاز باشد.

جهت پذیرش در برنامه استارت آپ کانادا به چه میزان سرمایه نیاز است؟

استارت آپ ویزا کانادا

[wptb id=11479]

در پاسخ به این پرسش که هنگام ورود به کشور کانادا در عمل به چه میزان سرمایه نیاز خواهید داشت نیز باید بگوییم این موضوع به دو عامل زیر بستگی دارد:

  • مکان زندگی که در کانادا انتخاب می کنید
  • انتخاب سطح زندگی و هزینه های متناسب با آن

استارت آپ ویزا کانادا

سازمان های حمایت کننده از استارت آپ ها و میزان سرمایه مورد نیاز آنها

بنا به آنچه بیان شد، سازمان های متعددی در کشور کانادا قرار دارند که کارآفرینان و ایده پردازان سراسر جهان را حمایت می کنند. اگر فرد یا گروهی موفق به متقاعد کردن سازمان های حمایتگر کانادا شوند، باید به حداقل سرمایه مورد نیاز استارت آپ خود نیز توجه داشته باشند.

به طور کلی حداقل سرمایه ای که سازمان های حمایتگر کانادایی تامین می کنند، به شرح زیر هستند:

  • اگر سرمایه شما توسط شرکت‌های سرمایه گذار هلدینگ (Venture capital funds) تامین می شود حداقل مبلغ سرمایه گذاری آنها بایستی۲۰۰,۰۰۰ دلار کانادا باشد
  • اگر سرمایه شما توسط گروه‌های سرمایه گذار خصوصی و یا به اصلاح فرشته سرمایه گذار
    (Angel investor groups) تامین می شود حداقل مبلغ سرمایه گذاری بایستی۷۵,۰۰۰ دلار کانادا باشد
  • اگر سرمایه شما توسط انکوباتورها (Business Incubator) یا همان مراکز رشد تامین شود، نیازی به تامین سرمایه اولیه نخواهید داشت و باید در برنامه های آموزشی آن‌ها ویژه کارآفرینان پذیرفته شوید.

مدت زمان مورد پذیرش در برنامه استارت آپ ویزا کانادا به چه شکل است؟

حال که به چشم انداز مناسبی در رابطه با این برنامه مهاجرتی دست یافتید، حتما متوجه می شوید که این فرایند، پروسه ساده ای نیست و نیاز به دقت و پیگیری بسیار دارد. شاید وقت گیرترین مرحله فرایند اخذ ویزای استارت آپ کانادا را باید جلب حمایت سازمان های کانادایی دانست.

به طور کلی چنانچه شما یک کارآفرین توانمند با ایده استارت آپی جذابی باشید، تنها به 4 الی 6 ماه زمان جهت اخذ گواهی تعهد یا نامه پشتیبانی نیاز خواهید داشت. در ادامه نیز بعد از اخذ نامه پشتیبانی نوبت به برآورده شدن رویای دیرینه شما، یعنی اقامت دائم کشور کانادا می رسد.

البته نهایی شدن درخواست صدور ویزا نیز به 18 ماه زمان نیاز خواهد داشت.

کسب اطلاعات بیشتر درباره استارت آپ ویزا کانادا

اگرچه به طور جامع به چگونگی روند پذیرش در برنامه استارت آپ کشور کانادا پرداختیم، با این حال سوالات بسیاری ممکن است در ذهن شما ایجاد شود که ما آماده پاسخگویی به آنها هستیم. اما پیش درج سوالات خود، پیشنهاد می کنیم که نگاهی به رایج ترین سوالات در زمینه این برنامه مهاجرتی بیدازید.

ما سعی کرده ایم که سوالات شما را به طور مختصر و مفید توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید!

چگونه یک سازمان حمایتی از یک ایده حمایت می کند؟

کارآفرینی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارد باید ایده یا پروژه تجاری خود را با سازمان های حمایتگر کانادایی در میان بگذارد و در نهایت این ایده ها به تایید دولت برسد. در این پروسه مشاوران تجاری کانادا به کمک وکلای با تجربه در حوزه مهاجرت به شما کمک خواهند کرد تا ضمن مراجعه به مناسب ترین سازمان های حمایتی بر اساس زمینه طرح تجاری شما، ایده اولیه طرح تجاری شما متناسب با بستر های موجود در بازار کانادا پخته شده و طرح تجاری واقع گرایانه و وسوسه انگیزی روی میز سرمایه گذار قرار گیرد.

بیزنس پلنی جذاب، امکان سنجی جامع و دقیق، و پیش بینی واقع گرایانه از بازار سودآور آینده هر سرمایه گذاری را جذب خواهد کرد.

چه افرادی استارت اپ یا ایده من را بررسی خواهند کرد؟

به طور کلی سازمان های مشخصی در تایید روند حمایت از شما دخیل هستند که شایستگی و قابلیت های ایده تجاری شما را ارزیابی خواهند کرد. در مرحله بعدی این افراد شرایط شما جهت مهاجرت را مورد بررسی قرار می دهند و بدین ترتیب اطمینان حاصل خواهند کرد شما واجد شرایط اخذ ویزا استارت اپ کانادا هستید.

در نهایت نیز یک روند مستقل جهت بررسی ایده شما دنبال می شود و ایده مورد نظر باید مطابق با استانداردهای صنعت مورد ارزیابی قرار گیرد.

آیا امکان دارد که به همراه تیم کارآفرین خود به کشور کانادا مهاجرت کنم؟

بله. در واقع براساس برنامه ویزای استارت آپ کانادا شما این امکان را دارید که به صورت یک تیم 5 نفره جهت راه اندازی کسب و کار و در نهایت اخذ اقامت دائم کشور کانادا درخواست دهید. البته افزایش تعداد متقاضیان یک پرونده الزاما به معنی قوی تر بودن پرونده یا افزایش شانس آن نخواهد بود.

هنگام بررسی پیشنهاد شما مبنی بر همراهی با افراد دیگر، سازمان تعیین شده تصمیم خواهد گرفت که حضور چه افرادی جهت پیشروی استارت آپ شما ضروری است. همچنین تعیین یک فرد اصلی به عنوان رهبر استارت اپ (Essential Applicant) الزامی خواهد بود.

نکته: چنانچه ایده و توانمندی رهبر گروه مورد تایید سازمان مهاجرت کانادا قرار نگیرد، درخواست سایر اعضای گروه نیز رد خواهد شد.

برنامه استارت آپ کانادا، سکوی پرتاب شما به سوی آینده ای روشن

کشور کانادا به منظور گرد هم آوردن نوابغ و ایده پردازان از سراسر جهان، اقدام به طراحی برنامه ای جامع کرده است که امکان اخذ اقامت دائم این کشور را برای متقاضیان واجد شرایط فراهم می کند.

چنانچه ایده ای خلاقانه و نوآورانه را در سر می پرورانید و از نظر مالی نیز از حداقل سرمایه مورد نظر برخوردار هستید، برنامه استارت اپ گزینه ای فوق العاده برای شما خواهد بود. به کمک این برنامه نه تنها قادر خواهید بود که کسب و کار رویایی خود را راه اندازی کنید، بلکه این امکان را دارید که از مزایای زندگی در کشور کانادا بهره مند شوید.

البته که مسیر پیش رو ساده نخواهد بود اما مشاورین رسمی شارپ ویزا در تمام مراحل کاری از ابتدا تا انتها همراه شما خواهند بود و گام به گام در کنار شما قدم بر خواهند داشت. ما در سازمان شارپ ویزا هر گونه خدماتی که به اخذ اقامت دائم شما منجر خواهد شد را ارائه میدهیم:

  • معرفی سازمان های حمایت کننده کانادایی متناسب با نوع استارت آپ شما
  • برقراری ارتباط با سازمان های حمایت کننده کانادایی
  • کمک به شما جهت تهیه طرح تجاری ایده آل و متقاعد کردن سازمان ها
  • همراهی شما در پروسه صحبت با سازمان های حمایت کننده
  • ارائه مشاوره کامل و جامع در خصوص نحوه پذیرش در برنامه استارت آپ
  • بررسی جامع و دقیق و ثبت پرونده نهایی متقاضی جهت اخذ اقامت دائم کشور کانادا

گام اول را شما با تعیین وقت مشاوره و پر کردن فرم ارزیابی رایگان برداشته، ما در ادامه مسیر با افتخار در کنار شما خواهیم بود.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، لطفا فرم های ارزیابی را تکمیل کنید.